Reflexions sobre les gallines i les vaques...

Després de veure els vídeos de la vaca i la gallina, ens sentim grans experts d'aquests animals, però encara cal posar en ordre moltes idees...

Com ho fan per menjar les vaques?
Guiu: Mengen amb el morro, masteguen el menjar, se l'empassen i els tornen a treure per tornar-lo a mastegar.
Com es diu això que fan?
Guiu: Remuguen
Víctor F: Les vaques corren molt.
Ariadna: Noooo. Van a poc a poc perquè sinó el menjar surt.
I les gallines per on mengen?
Emma: Amb el bec
Claudia C: Les gallines picotegen el menjar.
Ariadna: El menjar va a la panxa.
Lucía: Després va al cul per fer caca i pipi. Les gallines també fan caca i pipi.
I els cargols també ho feien això?
Emma: Sí, però ells tenen el cul al costat de la closca.

Què mengen les vaques?
Victor L: Palla
Ariadna: També mengen herba fresca.

I les gallines?
Xabier: La gallina blat de moro.
Guiu: També resquen i busquen cucs per menjar.

Però un pollet menja igual que la gallina?
Emma: Sí, menja blat de moro més petit.

I els vedells que mengen quan neixen?
Guiu: Llet de la seva mare.
Clàudia C: A vegades biberó
Lucía: De les tetes de la mare mengen llet.

Lucía: Els pollets tenen bec i com que les gallines no tenen mamelles mengen blat de moro.
Los animales que tenen pico i plumas no tenen mamelles.
Guiu: Neixen de dins dels ous.
Clàudia C: Però els vedells neixen de la panxa de la mare.
Ariadna: Jo també vaig sortir de la panxa de la mare i vaig menjar biberó.

I el pollets d'on surten?
Guiu: Dels ous.
Però jo a la nevera de casa meva tinc ous i no surten mai pollets...
Lucía: En la granja tienen els ous de pollet i nosotros en casa tenemos ous de truita.
Però com es posa el pollet dins d'uns ous i als altre no?
Les galline ponen els ous, i que fa el gall a dins del galliner?
Tots: quiquiriquí!!!

Els proposo que comprovin si als ous de la nevera de casa seva hi ha ous o truites... o potser sortirà un pollet.

Comentaris